måndag 22 augusti 2011

Scuttlen igen.

Nu har jag börjat fylla scuttlen med en hel del av det som som ska sitta i och på den. Den börjar bli rätt tung att hantera nu.

Det första jag gjorda var att fästa bitarna som ska leda luft från fläkten till vindrutan. Jag gjöt dem på plats med sikaflex. Det är väl inte lika bra som att gjuta fast dem med glasfiber men tillräckligt bra.




Wiper wheel boxes börjar komma på plats. Det är på dessa vindrutetorkarna ska monteras.






Vindrutetorkarmotorn på plats. Wiren ska löpa i rör för att funka. Men som vanligt har Westfield glömt bort att skicka det jag har betalt för. De får komma på plats i efterhand.





Så här funkar styrningen av vindrutetorkarna. Wiren påverkar kugghjulet när den går fram och tillbaka.






Även om det är en lättviktsbil jag bygger så ville jag ha en riktig värmare. Jag vill ju kunna köra bilen så fort saltet är borta från vägarna, även om det är kallt ute.






Expansionskärlet hamnade här. Jag kom äntligen på vad det där fästet skulle vara till. Jag har vänt och vridit på det många gånger.







Jag fick flytta fram ett par relä något.De satt i vägen för värmaren när jag lade på scuttlen igen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar