onsdag 3 augusti 2011

Karosspremiär!!!

Nu har mitt bygge gått in i nästa fas. Jag har börjat jobba med karossen. Nervöst är det men roligt. Det kan bli dyrt om det blir fel och allt syns. Men nu kommer det att synas ordentligt att det går framåt.

Det första jag gjorde med karossen var att montera de bakre skärmarna. Jag var tvungen att dokumentera mig själv när jag skulle borra det första hålet. Att jag ser ut som jag gör är för att glasfiberdamm är ej för invärtes bruk.




Borrat och klart för första skärmen.









Vänsterskärmen hade inte direkt suverän passform så det gick åt en del maskeringstejp för att hålla den på plats.






När jag skruvade fast skärmarna så använde jag stora karosseribrickor för att minska trycket på glasfibern.






Sa här ser det ut med bakskärmarna monterade. Nu är det inte längre bara en hög med glasfiber som ligger i vägen på garagegolvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar