tisdag 23 augusti 2011

Ljuddämparen monterad

Då så har ljuddämparen kommit på plats. Jag har valt varianten med katalysator. I de nuvarande reglerna från SFRO så ska amatörbyggda bilar ha avgasrening. Exakt vad det innebär eller hur det ska kontrolleras är väl inte riktigt uträtt har jag för mig. Men för att vara på den säkra sidan så valde jag katalysator.


Som synes på bilden så sitter vänsterörat inte långt ifrån avgasutloppet. Så det blir väl till att köra med proppar i öronen. För att minska risken för en röd rand på vaden så ska jag senare montera en värmesköld på ljuddämparen.







Så här fästs den i bakkant. I ramen sitter ett fäste svetsat där den skruvas fast. Ett hål får tas upp i karossen. Det är kanske svårt att se på bilden men den är gummiupphängd för att minska vibrationer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar