torsdag 18 augusti 2011

Karossen har kommit på plats

Nu börjar det äntligen synas att jag gör något. Nu börjar det bli riktigt kul igen i garaget.


Än så länge ligger karossen bara löst på. Den ska senare nitas och skruvas fast.








Framifrån. Scuttlen har också kommit på plats. Jag fick slipa ur ett spår för den övre styrstången. Scuttlen måste provas på plats innan karossidorna nitas fast.





Jag har satt instrumentpanel och ratt också på plats. Inget är ännu fastskruvat eller nitat, jag vill bara kolla allt allt passar. Sen kan jag ju inte låta bli att kolla hur det kommer att se ut.





Det här är en täckpanel som ska sitta över pedalerna. Den passar inte som den levereras utan måste justeras ordentligt.






Här ska den sitta. Nu passar den på plats men behöver snyggas till lite.








Eftersom jag har bytt till ett Jenveyinsug så får inte luftfiltret plats under motorhuven utan kommer att sticka igenom. Jag vill absolut provmontera för att kontrollera passformen innan något nitas fast.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar