onsdag 11 januari 2012

Motorhuv

Nu är motorhuven också på plats. Här fick jag frångå manualen och hitta på eget. Manualen säger att det ska sitta styrstift i framkant på huven som ska träs in i noskonen när den läggs på. Eftersom jag har den stora luftburken så får jag trä på den från högersidan och då funkar inte stiften. Så det fick bli fyra huvspännen istället.

Här håller jag på med att märka upp och borra hål för huvspännena.








Spännena hittade jag på e-bay. De är kromade och passar kanon till övriga kromdetaljer, betydligt snyggare är Westfields egna. Nackdelen med dessa jämfört med Westfields är att de inte är fjäderbelastade. Därför gäller det att vara noggrann med avståndet mellan övre och undre delen.




Jag visade i ett tidigare inlägg att jag fick göra hål i huven på grund av det nya insuget. Efter det har jag ju skaffat luftburken som sticker ut ännu mer än skumgummifiltret så det blev ett rejält hål. Nu ska jag bara hitta en snygg list att sätta runt kanten också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar