torsdag 28 juli 2011

Avluftningsslangar

Lite mera småfix klart. Det är snart dags att montera kaross så jag håller på med en massa småfix som är enklare nu än med karossen på. I hyllorna i garaget ligger några stumpar stålomspunnen slang och skräpar. Det är ju onödigt.

Överfyllnadsskyddet på tanken sitter i bakre vänstra hörnet. Jag antar att tanken även suger in luft här när den töms på bränsle. Skulle tanken överfyllas eller bränslet expandera så kommer det att rinna ut här. För att slippa bensin på karossen eller bakvagnkomponenterna så drog jag ner den under ramen.







Diffens komponenter badar i olja. Det ger en del ångor som måste luftas ut om den ska fungera på korrekt sätt. Återigen drog jag ner slangen under ramen. Jag vet inte om diffen är känslig för hur lång slangen är men det märker jag väl när jag börjar köra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar