tisdag 7 juli 2009

Främre bromsrör


Jag började med att sätta de medföljande bromsrören på plats, men tänkte om ganska snabbt. Med i satsen följde färdigkonade bromsrör i rätt längder, men det var stålrör. Förbaskat bökiga att böja rätt och känsliga för rost. Som tur var hade en kollega ett dubbelkoningsverktyg liggande som jag kunde låna. Så jag åkte återigen till biltema, denna gång för att handla kopparrör.







Det får väl duga. Den här korta biten ska in i trevägskopplingen under bromscylindern.









Här har jag dragit fram röret till frambromsarna. Fästena jag använder är biltemas bromsrörsclips. Enkla och smidiga.








Slutresultatet blev så här. Mycket enklare och snyggare än stålrör.


1 kommentar:

  1. Tur du har något att göra på din semester! Ser ju bra ut det här. Hörde du blivit med amazon också, släng upp lite bilder vet ja! Kommer in på en inspektionsrunda, när vi ska till Ängelholm.

    Hade gott/ JOS

    SvaraRadera