torsdag 2 juli 2009

Bromscylinder

Då var det dax att montera bromscylindern. Men först fick jag rätta till en felaktighet.


Här har svetsaren hos Westfield supit till det. Här skulle ett fäste suttit och på fästet skulle givaren till bromsljuset sitta. Fästet är mycket vackert fastsvetsat, fast på fel sida. Det sitter som för en högerstyrd bil, och eftersom jag bygger en vänsterstyrd bil kunde jag inte använda det. Jag fick helt enkelt göra mig ett nytt fäste.

I fästet sätts först en trevägskoppling och sedan givaren.


Nu har jag nitat fast plåten och monterat bromscylindern. Här fick jag också fila lite eftersom godset på bromscylinderns fäste annars tog i ett ramrör.






Så här blev det till slut. Jag fick byta plats på givaren annars hade det blivit en lite lustig dragning av bromsröret. Givaren sitter där den sitter eftersom den känner av när det blir tryck i bromssystemet. Sedan händer något elektriskt och det lyser i bromsljusen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar