Så blev garaget äntligen klart för inflyttning. Så fort som blixten lånade jag ett släp och hämtade prylarna på lagret där de stått och samlat damm.
Så här ser chassiet ut. Som ni kan se på bilden har jag en bit kvar, men det är nu det roliga börjar. Jag upptäckte ganska snart att byggmanualen som följde med visserligen i grunden är bra och lättförstådd, men på vissa punkter har den ett löst grepp om verkligheten. Jag tror och den har stämmt en gång i tiden, men att Westfield har gjort vissa ändringar utan att uppdatera beskrivningen. Därför kommer en hel det tid att gå åt till att klura ut hur sakerna egenligen ska sitta ihop, men det är ju rätt roligt i sig.
Manualen har ju en viss ordning om hur Westfield föreslår monteringsordning. Men jag är lite otålig av mig och vill gärna prova saker lite här och där. På vissa punkter går det inte att följa manualen på grund av andra regler i Sverige än i England, men mer om det senare. Jag har iallafall en hyfsad uppfattning om hur jag vill göra bygget.
Så av någon anledning började jag längst fram med att montera styrsnäckan. De flesta komponenterna har förberedda fästpunkter svetsade i chassiet och verkar ha riktigt bra passform.Med i startpaketet från Westfield följde ett antal aluminiumplåtar som chassiet ska kläs med. En del av plåtarna finns inte med i manualen, andra ser lite annorlunda ut. En annan sak med manualen är att den konsekvent beskriver högerstyrda bilar så med rätt många saker får man tänka om en smula. Detta gäller också plåtarna.
Är det inte lätt hänt att det blir snett när du borrar och fotar samtidigt?
SvaraRaderaInga konstigheter. Jag har ju fyra händer.
SvaraRadera