söndag 15 maj 2011

Varde plåt!

Det första jag gjorde efter besiktningen var att fästa de sista plåtarna.


Det var rätt länge sedan jag höll på med plåtarna sist så jag hade glömt hur lång tid det tar. De som var kvar var de stora ytterplåtarna och de ovanpå kardantunneln.

Som vanligt så har jag klarlackat och lagt en sträng silikon innan jag nitar plåten på plats.






Som synes så är det en massa nit som ska fästas. Det är bra träning för handlederna då jag bara har en handjagad nittång.







Plåtarna på ovansidan av kardantunneln tycker manualen ska fästas med självborrande skruv. Det tycker inte jag. Istället sätter jag mutternit som jag skruvar fast plåtarna i. Då slipper jag fördärva skruvhålen om jag behöver lossa plåtarna senare.




Många hål och nit senare. Den främre kardantunnelplåten med tre hål i krävde mycket justerande för att hamna rätt. De förborrade hålen satt inte bra och hela plåten var för bred. Jag har också tagit upp hålet för växelspaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar