lördag 16 oktober 2010

Tar lite tid nu.

Ja det har inte hänt så mycket nu på ett tag.

Roadster bil har gått i konkurs. Jag hade beställt en del prylar som jag blev snuvad på. Jag har åtminstone inte betalat för något jag inte fått. Förutom styrstången som jag fick fel . Jag funderar just nu på hur jag ska bygga om den så jag kan göra byggbesiktningen. Jag har varit i kontakt med Westfield i England och lagt en ny beställning, ska bli kul att se hur snabbt det går.

Dock har lite hänt bakom kulisserna. Det har fipplats lite med motorn, men mer om det senare.

5 kommentarer:

  1. Kul med en uppdatering!

    Har precis börjat bygga en westfield själv så det är kul att se hur det går för andra byggare och vilka lösningar de kommer på

    SvaraRadera
  2. Tjena Per-Johan,

    Upprepar min fråga från förra inlägget, kliar ju i fingrarna när man kollar runt på alla fina byggen på internet!

    Jag går alltså i byggtankar. Tänkte eventuellt köpa allt från Westfield. Vet du om det blir några problem hos SFRO/SBP om man köper alla delar från Westfield och skruvar ihop själv (inklusive hela drivpaketet)?

    Hälsningar Thomas

    SvaraRadera
  3. Hej Thomas. Är du novis på bilbyggande som jag själv var så tycker jag Westfield är ett utmärkt alternativ. Det kommer att bli dyrare än ett rent locostbygge men personligen tycker jag att slutresultatet är värt det. Westfields kit håller hög klass.

    Du bör inte köpa allt från en och samma leverantör. SFRO är inte problemet men det kan bli svårt att registrera bilen som amatörbyggt fordon hos SBP. Jag har lite adresser till både svenska och utlänska handlare om du är intresserad. Du kan tillexempel köpa en fabriksny motor i Sverige för vettiga pengar.

    Lycka till

    SvaraRadera
  4. Kanon! Har du några kontaktuppgifter, kanske jag kan få skicka lite fler frågor till dig?

    Hälsningar Thomas

    SvaraRadera
  5. per-johan.nilsson@live.se

    Skriv du så ska jag se om jag kan hjälpa dig.

    SvaraRadera