tisdag 3 april 2012

Täckpanel för vindrutan & torkare

Nu börjar det bli komplett. Efter att ha rivit ner en hel del för slangdragning och annat så är det mesta ihopskruvat igen. Nu sitter vindrutan på plats ordentligt. Med det menar jag att jag har silikonat undersidan på den också. Detta för att täta den stora glipan under vindrutan när den sitter på plats.


Den här panelen ska täcka nederdelen mellan karossen och vindrutan. Vid upphöjningarna där jag har borrat hål ska vindrutetorkarna sitta.







Nästan hela vägen under vindrutan är en stor glipa som måste tätas med silikon.








Täckpanel på plats. Jag fick slipa av lite i ytterkanterna för att den inte skulle klämmas för mycket. Den hålls fast av vindrutestolparna och prylarna som vindrutetorkarna fästs i.







Vindrutetorkarna är också på plats. Nu ska jag bara försöka få dem att löpa lite lättare över rutan än de gör nu.

2 kommentarer:

  1. köp dig en volvo kombi kupé bli konduktör på ett femdörrars lok.

    SvaraRadera