onsdag 29 februari 2012

Backljus

Backlampa var det idag. Det är egentligen inte nödvändigt för att få igenom bilen i besiktningen eftersom det inte är ett trafiksäkerhetskrav. Jag vill ändå ha backlampa på bilen. Det kan ju vara trevligt att ha lite ljus när jag backar i mörker, men även för att visa andra trafikanter att bilen skall backas.

Inga större konstigheter att montera. Den typen av lampor jag har bak på bilen finns inte med i någon manual men det spelar ingen större roll.







Hål för backlampan uppborrat. Nervositeten jag kände när jag skulle göra det första hålet i karossen släppte för länge sedan.







Min bil är ju så klart vänsterstyrd. Kabelstammen från Westfield är ju så klart till högerstyrda bilar. Jag har satt backlampan på andra sidan mot högerstyrda bilar. Detta gör ju att kablaget inte riktigt räcker till i alla lägen, därför blir det en del skarvande och mycket eltejp.





Backljuslampa - check!

2 kommentarer:

  1. varför inte krympslang istället för tejp?

    SvaraRadera
  2. Helt enkelt för att jag inte hade så mycket krympslang som behövdes.

    SvaraRadera